طاعون آنلاین ، تاشو پروتئین و مشاهده اخبار جعلی: چه بازی هایی می توانند در طول همه گیری به ما آموزش دهند

بیشتر ما بازی ها را خیلی جدی نمی گیریم. آنها راهی برای عقب انداختن یا این روزها برای فرار از دنیای COVID-19 برای مدتی هستند.


اما بازی ها همچنین شبیه سازی هایی هستند که در آن افراد واقعی بازی می کنند ، تصمیم می گیرند و در تعامل هستند. این باعث می شود بازی ها ابزار قدرتمندی برای یادگیری و درک شرایط پیچیده مانند نحوه گسترش بیماری ها و حتی نحوه درمان آنها باشند.

حادثه 'خون فاسد'

یکی از اولین حوادثی که اپیدمیولوژیست و پژوهشگران سلامت که بازی می تواند آنها را دیدی نسبت به گسترش بیماری های عفونی را نشان داد در سال 2005. اشکال در بازی World of Warcraft رخ داده به راه انداخت "بیماری های عفونی" در میان بازی اون جامعه بزرگ از بازیکنان آنلاین.

این کار با برخورد جدیدی در این بازی شروع شد که به یک تیم کوچک از بازیکنان امکان داده است تا با دشمنی که بتواند شخصیتهای "نفرین شده" را با نفرینی بنام "خون فاسد" آلوده کند ، مبارزه کنند. نفرین سلامتی خود را با گذشت زمان کاهش می دهد و از نزدیکی به بازیکن پخش می شود.

به طور معمول ، وقتی شخصیت یا نبرد را برنده یا از دست می داد ، با ترک منطقه از منطقه که در آن اتفاق افتاد ، نفرین برداشته می شد. اما یک اشکال به حیوانات خانگی و مینیون های بازیکنان اجازه می دهد نفرین را به دنیای مجازی گسترده تر بازی انتقال دهند.

ناگهان نفرین تقریباً در 4 میلیون بازیکن پخش شد و افرادی که بازی را اداره می کردند کنترل کمی داشتند. آیا این شروع به نظر می رسد کاملاً آشنا است؟

پیش از این اپیدمیولوژیست ها از مدل ها و شبیه سازی ها در کار خود استفاده کرده بودند ، اما حادثه World of Warcraft بی نظیر بود زیرا هر آواتار در شبیه سازی توسط یک بازیکن انسانی کنترل می شد . علاوه بر این ، بازیکنان این بازی همان رفتارهایی را که مردم در پاسخ به یک بیماری همه گیر واقعی انجام می دهند ، به نمایش گذاشتند.

برخی از بازیکنان توصیه های ناشر بازی را برای جلوگیری از مناطق آلوده دنبال کردند. برخی دیگر شورش کردند ، بعضی دیگر اهمیتی ندادند و برخی در مناطق دور افتاده و دور از هر کس اردو زدند. این رفتارها توسط اپیدمیولوژیست دانشگاه راتگرز نینا Fefferman و اریک لوفگرن ، که سپس مقاله ای در مورد پتانسیل استفاده از بازی ها به عنوان ابزار یادگیری منتشر کردند ، مورد مطالعه قرار گرفت .


 
بازی ها به عنوان شبیه سازی

روش های دیگری نیز وجود دارد که ما می توانیم از بازی ها به عنوان شبیه سازی استفاده کنیم تا درک خود را از سلامت جهانی توسعه دهیم.

بازی های سرگرمی مانند Pandemic به طور مستقیم به آنچه در حال حاضر همه ما تجربه می کنیم اشاره دارد. در این بازی ، بازیکنان به منظور مبارزه با ویروس- و در سادگی آن ، همکاری می کنند ، می تواند نشان دهد که چرا انسجام اجتماعی در مبارزه جهانی با این بیماری بسیار حیاتی است اما هنوز هم بسیار دشوار است. بازی مهارت های ارتباط ، همکاری و تصمیم گیری را در زمینه بحران آموزش می دهد.

مدل سازی و شبیه سازی - استفاده از محاسبات رسمی ، ریاضی و اغلب رایانه ای - از ت گذاران و رهبران جهانی برای تصمیم گیری درست پشتیبانی می کند . این مدلها ابزاری برای انتخابهای مهم مانند بستن مرزها و تعطیلی ملی هستند. برای تهیه و تفسیر چنین مدلهایی مقادیر زیادی از داده های قابل اعتماد و تخصص عمیق لازم است.

بازی مانند Pandemic یا World of Warcraft ، به بازیکنان این امکان را می دهد تا در نسخه های ساده ای از چنین موقعیت های بحرانی شرکت کنند و می توانند در این شرایط بینشی از رفتار انسان ارائه دهند. حالات ساده و در عین حال واقع گرایانه امکان تعامل و یادگیری با انجام آن را بدون خطر عواقب در دنیای واقعی فراهم می آورد.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها